Co to jest dostawa bezkontaktowa?
- Posted on
- 0

Spis treści:
1. Co to jest dostawa bezkontaktowa?
2. W jaki sposób przygotować się do dostawy bezkontaktowej?
2.1. Stwórz osobne menu dla dostawy bezkontaktowej
2.2. Przeprowadź szkolenie dla swoich kucharzy w zakresie procedur gotowania bezdotykowego
2.3. Wybierz odpowiednie pojemniki na wynos
2.4. Wprowadzenie metod płatności bezdotykowej
2.5. Przeszkol swój personel zajmujący się dostawą i odbiorem towarów
2.6. Wprowadzenie na rynek bezdotykowych usług dostawczych
Co to jest dostawa bezkontaktowa?
Dostawa bezkontaktowa polega na zminimalizowaniu kontaktu ludzi z żywnością. Proces rozpoczyna się od momentu przygotowania jedzenia, poprzez pakowanie do momentu dostarczenia do klienta. Celem dostawy bezkontaktowej jest wyeliminowanie zanieczyszczenia krzyżowego żywności i zapobieganie rozprzestrzenianiu się patogenów, takich jak koronawirus.
W jaki sposób przygotować się do dostawy bezkontaktowej?
Jeśli Twoja firma już świadczy usługę dostawy wynos , możesz pójść o krok dalej, przygotowując swoją firmę na pełną dostawę bezkontaktową. Zapoznaj się z poniższymi krokami, które ułatwią Ci podjęcie odpowiednich kroków.
1. Stwórz osobne menu dla dostawy bezkontaktowej
- Nie wszystkie potrawy w twoim menu będą odpowiednie dla dostawy bezdotykowej. Wybieraj potrawy, które po ugotowaniu nie wymagają dalszej konieczności obróbki ręcznej, takie jak pizze, grillowane kanapki i gorące zupy.
- Unikaj niegotowanych potraw ze składnikami przygotowywanymi ręcznie, takimi jak sałatki i zimne kanapki.
2. Przeprowadź szkolenie dla swoich kucharzy w zakresie procedur gotowania bezdotykowego
- Kluczem do gotowania bezdotykowego jest brak kontaktu rąk z potrawami po wyjściu z piekarnika, nawet w rękawiczkach.
- Ustanów procedury bezdotykowe dla każdej potrawy w nowym menu i omów ten proces ze swoim personelem kuchennym.
- Używaj wyłącznie zdezynfekowanych narzędzi kuchennych i upewnij się, że uchwyty przyborów kuchennych takich jak: szpatułki i radełka do pizzy nigdy nie mają kontaktu z gotowanymi potrawami.
- Zamiast ręcznie pakować żywność, użyj szpatułki, szczypiec i innych przyborów, aby przenieść żywność bezpośrednio z piekarnika do pojemników na wynos.
3. Wybierz odpowiednie pojemniki na wynos
- Wybierz pojemniki na wynos, które można łatwo uszczelnić bez dotykania wnętrza wieczka lub opakowania.
- Jeśli używasz pojemników z pokrywą na zawiasach, rozważ wybór większego pojemnika. Więcej miejsca ułatwia umieszczanie żywności za pomocą szczypiec lub szpachelek.
- Rozważ użycie pojemników z plombą, aby Twoi klienci wiedzieli, że paczka nie została otwarta po zamknięciu
- Naklej na pudełko specjalną naklejkę, żeby poinformować pracowników oraz klientów, że danie zostało przygotowane zgodnie z procedurami bezkontaktowego przygotowania żywności.
4. Wprowadzenie metod płatności bezdotykowej
- Ustaw odpowiednie opcje płatności na swojej stronie internetowej lub w aplikacji do zamawiania online.
- Skorzystaj z najpopularniejszych dostępnych w Twoim kraju systemów płatności bezdotykowych.
5. Przeszkol swój personel zajmujący się dostawą i odbiorem towarów
Kierowcy dostawy na wynos powinni zostać przeszkoleni, aby zostawiać zamówienia poza drzwiami wejściowymi klienta.
- Wyznacz specjalne miejsce przy wejściu do swojej firmy na odbiory zamówień na wynos. Między miejscem odbioru a Twoimi pracownikami powinno być co najmniej 1,5 metra.
- Zaopatrz swoich pracowników w środki prewencyjne takie jak: płyny do dezynfekcji, rękawiczki oraz maseczki ochronne.
6. Wprowadzenie na rynek bezdotykowych usług dostawczych
- Podkreśl swoje bezkontaktowe usługi dostarczania i odbierania za pośrednictwem witryny, kont mediów społecznościowych i wiadomości e-mail.
- Podaj szczegółowy opis usługi dostawy bezdotykowej i opisz każdy krok w tym procesie.
- Zachęcaj klientów do wyjmowania żywności z pojemników na wynos i natychmiastowego wyrzucania opakowań.
Jeśli szukasz sposobu, aby zapewnić swoim klientom najbezpieczniejszą usługę dostarczania żywności, bezkontaktowa dostawa może być najlepszym wyborem. Ograniczając kontakt ręczny podczas gotowania, możesz zapewnić, że pozycje z menu są bezpieczne do jedzenia. Eliminacja kontaktów międzyludzkich z klientami zmniejsza również ryzyko rozprzestrzeniania się wirusów, takich jak koronawirus.
Comments
Be the first to comment...