Regulamin
- 1. W regulaminie używamy pojęć:
- a. my – XXLgastro (Sprzedawca). Nasze pełne dane: XXLgastro International Trading Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS 665310, o kapitale zakładowym 483.200 złotych (czterysta osiemdziesiąt trzy tysiące dwieście złotych), NIP 5213769744, REGON 366662737.
- b. Ty – Kupujący; każda osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna bez osobowości prawnej, która składa zamówienie w naszym sklepie;
- c. nasz sklep – sklep internetowy pod adresem www.xxlgastro.pl
- d. Konsument - osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- e. Przedsiębiorca - osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
- f. Klient - każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
- g. Umowa zawarta na odległość - umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
- h. Formularz zamówienia - interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
- i. Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.
- j. Produkt - dostępna w Sklepie rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- k. Umowa Sprzedaży - umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego.
- 2. W Regulaminie opisujemy zasady, na jakich sprzedajemy produkty, treści cyfrowe i usługi.
- 3. Regulamin jest częścią umowy sprzedaży produktów w naszym sklepie.
- 4. Adres e-mail Sprzedawcy: [email protected]
- 5. Numer telefonu Sprzedawcy: (22) 247 85 85
- 6. Zanim zrobisz zakupy w naszym sklepie, przeczytaj i zaakceptuj ten Regulamin.
- 7. Sprzedajemy produkty, które prezentujemy w naszym sklepie.
- 8. Jako Sprzedawca mamy obowiązek dostarczyć Ci rzeczy wolne od wad. Wszystkie produkty w naszym sklepie są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych oraz legalnie wprowadzone na polski rynek. Możemy jednak sprzedawać też produkty, które były krótko używane lub wykorzystywane jako ekspozycja – takie produkty odpowiednio oznaczamy i opisujemy.
[Podstawa prawna: art. 556 oraz 5561–5563 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.]
- 9. W naszym sklepie możesz:
- a. robić zakupy,
- b. korzystać z indywidualnych rabatów,
- c. uczestniczyć w promocjach i konkursach,
- d. oceniać produkty i pisać o nich opinie,
- e. komentować artykuły na portalu BLOG
- f. rejestrować konta na forum pod adresem: www.xxlgastro.pl/pl/account/login/
- 10. Aby robić zakupy w naszym sklepie nie musisz się w nim rejestrować.
- 11. Jeśli zarejestrujesz konto w naszym sklepie, możesz dodatkowo sprawdzać swoją historię, na przykład informacje o zamówieniach w naszym systemie.
- 12. Konto zarejestrować możesz na stronie www.xxlgastro.pl/pl/account/login/. W trakcie rejestracji zaakceptuj nasz Regulamin. Po zarejestrowaniu prześlemy Ci mejlem odnośnik do aktywacji konta.
- 13. Zawsze możesz usunąć swoje konto w naszym sklepie.
- 14. Kiedy korzystasz z naszego sklepu lub piszesz opinie o produktach sprzedawanych w naszym sklepie, nie możesz zamieszczać treści niezgodnych z prawem, w szczególności:
- a. używać wulgaryzmów,
- b. nawoływać do przemocy lub nienawiści,
- c. propagować rasizmu,
- d. uwłaczać czyjejś godności,
- e. głosić poglądów sprzecznych z ogólnie przyjętymi normami społecznymi,
- f. podawać informacji, które noszą znamiona przestępstwa, stanowią czyn nieuczciwej konkurencji, naruszają prawa autorskie lub prawa przemysłowe,
- g. promować produktów i usług naszej konkurencji.
- 15. Jeśli nie stosujesz się do tej zasady, możemy usunąć lub zmodyfikować taką opinię. Strona naszego sklepu działa prawidłowo, jeśli:
- a. używasz przeglądarki Chrome, Firefox, Microsoft Edge, Safari lub Opera w najnowszej wersji,
- b. masz włączoną w przeglądarce obsługę języka Javascript,
- c. masz włączoną w przeglądarce obsługę ciasteczek i danych stron.
- 16. Reklamacje związane z Twoim kontem w naszym sklepie możesz wysłać na adres: [email protected] Reklamację rozpatrzymy w ciągu 14 dni od dnia otrzymania zgłoszenia.
- 17. Produkty sprzedajemy przez nasz sklep, mejlowo oraz przez telefon.
- 18. Zamówienia w naszym sklepie możesz składać poprzez stronę internetową www.xxlgastro.pl Możesz to robić na dwa sposoby:
- a. przez swoje konto,
- b. bez zakładania konta – jeśli każdorazowo zaakceptujesz Regulamin.
- 19. Żeby zrobić zakupy w naszym sklepie:
- a. przeczytaj informacje o produkcje,
- b. dodaj do koszyka produkty – jeśli są dostępne,
- c. wybierz sposób dostawy,
- d. wybierz sposób płatności,
- e. wprowadź dane odbiorcy,
- f. sprawdź podsumowanie swojego zamówienia,
- g. złóż zamówienie przy użyciu przycisku „Kupuję i płacę”.
- 20. Potwierdzenie zawarcia Umowy prześlemy na mejla, którego podałeś w zamówieniu.
- 21. Twoje zamówienie jest ważne przez 7 dni. Jeżeli w tym czasie nie odbierzesz produktu, nie zapłacisz za niego lub nie będziemy mogli się z Tobą skontaktować – anulujemy je.
- 22. Dostawa Produktu odbywa się na terenie Unii Europejskiej.
- 23. Produkty dostarczamy w sposób, który wskażesz:
- a. kurierem,
- b. do paczkomatów,
- 24. Koszt dostawy sprawdzisz na https://www.xxlgastro.pl/pl/service/dostawa-i-koszt/
- 25. Jeśli kupujesz produkty w przedsprzedaży, przybliżony czas dostawy podamy w opisie danego produktu w naszym sklepie. W przypadku:
- a. zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin,
- b. zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, Klient ma możliwość żądania poprzez zaznaczenie odpowiedniej opcji dostarczenia Produktów częściami (za dodatkową opłatą) lub też dostarczenia wszystkich Produktów po skompletowaniu całego zamówienia.
- 26. Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:
- a. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą; od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy, jeżeli uznanie nastąpiło przed godziną 12:00 dnia roboczego lub kolejnego dnia roboczego po dniu uznania rachunku bankowego Sprzedawcy, jeżeli uznanie nastąpiło po godzinie 12:00 dnia roboczego lub w weekend.
- b. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności za pobraniem – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży, jeżeli Umowa Sprzedaży została zawarta przed godziną 12:00 dnia roboczego lub od kolejnego dnia roboczego po dniu zawarcia Umowy Sprzedaży, jeżeli Umowa Sprzedaży została zawarta po godzinie 12:00 dnia roboczego lub w weekend.
- c. W przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego Produktu; od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy, jeżeli uznanie nastąpiło przed godziną 12:00 dnia roboczego lub kolejnego dnia roboczego po dniu uznania rachunku bankowego Sprzedawcy, jeżeli uznanie nastąpiło po godzinie 12:00 dnia roboczego lub w weekend.
- 27. Kiedy odbierasz przesyłkę, potwierdzasz jej odbiór – swoim podpisem lub przez system paczkomatu. Jeśli robisz zakupy prywatne, od tego momentu jesteś właścicielem produktu i odpowiadasz za jego uszkodzenie lub utratę.
- 28. Jeśli zauważysz, że przesyłka lub jej zawartość jest uszkodzona lub niekompletna – nawet, jeśli opakowanie nie jest naruszone – zgłoś niezwłocznie reklamację przewoźnikowi – ułatwi to procedurę reklamacyjną.
- • pokaż uszkodzenia pod kamerą monitoringu paczkomatu;
- • umieść uszkodzoną, nieotwartą przesyłkę w tej samej skrytce paczkomatu, w której
- • zgłoś reklamację właścicielowi danego paczkomatu – zgodnie z komunikatami na ekranie paczkomatu – lub nam, przez formularz na stronie https://www.xxlgastro.pl/pl/service/;
- a. Przy dostawie kurierem: W przypadku stwierdzenia uszkodzeń Klient powinien niezwłocznie zgłosić ten fakt Sprzedawcy drogą mailową na adres email: [email protected]. Do wiadomości należy dołączyć: zdjęcia uszkodzeń, numer zamówienia lub faktury oraz protokół szkody, który należy sporządzić z kurierem w dniu dostawy (protokół szkody jest podstawą do rozpoczęcia procedury reklamacyjnej). Sprzedawca prześle odpowiedź o dalszej procedurze drogą mailową w przeciągu 24 godzin.
- b. Przy dostawie paczkomatem:
- 29. Jeśli kupujesz kilka produktów, możemy podzielić je na mniejsze przesyłki. W takim wypadku koszt dostawy, który podaliśmy Ci w podsumowaniu zamówienia, nie zmieni się.
- 30. Jeśli nie będziemy mogli zrealizować Twojego zamówienia, możemy zamiast tego zaproponować Ci inne produkty o takiej samej jakości, przeznaczeniu i cenie (świadczenie zastępcze). Możesz wybrać, czy przyjmujesz te produkty, lub możesz odstąpić od Umowy Sprzedaży i odesłać produkty na nasz koszt. Poinformujemy Cię o tym również pisemnie.
[Podstawa prawna: art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta]
- 31. Ceny wszystkich Produktów w naszym sklepie podajemy w złotych polskich. Podajemy ceny brutto, czyli takie, które zawierają podatek VAT. Podawana jest również cena netto (bez podatku VAT). Cena produktu nie zawiera kosztu przesyłki.
- 32. Za Produkt, który kupujesz, możesz zapłacić na kilka sposobów – zależnie od sposobu dostawy, jaki wybierzesz.
Jeśli zamówienie dostarczymy Ci:- • przelewem (przedpłata),
- • elektronicznie przez dotpay (przedpłata),
- • w ratach (przedpłata),
- • w formie leasingu (przedpłata),
- • gotówką (przy odbiorze),
- • przelewem (przedpłata),
- • elektronicznie przez dotpay (przedpłata),
- • kartą płatniczą (przy odbiorze),
- a. kurierem – możesz zapłacić:
- b. do paczkomatu – możesz zapłacić:
- 33. Pobieramy opłatę za realizację transakcji, jeśli wybierzesz płatność:
- a. elektroniczną przez dotpay,
- b. kartą płatniczą w paczkomacie.
Opłatę liczymy od łącznej wartości brutto produktów i kosztów wysyłki. Dokładną wysokość opłaty przedstawimy Ci w podsumowaniu zamówienia, zanim jeszcze je złożysz.
Opłatę za transakcję kartą w paczkomacie pobieramy niezależnie od opłaty za dostawę przesyłki do paczkomatu.
- 34. Faktury wystawiamy i przesyłamy w formie elektronicznej.
- 35. Każdą fakturę elektroniczną dostarczymy na adres e-mail, który podajesz podczas rejestracji lub składania zamówienia. Jeśli zmieniasz adres e-mail – powiadom nas o tym pisemnie lub mejlowo. Jeśli tego nie zrobisz, wiadomości, które wyślemy na Twój dotychczasowy adres e-mail będziemy traktować jako prawidłowo doręczone.
- 36. Nie odpowiadamy za błędne dane na fakturze, jeśli takie dane wskażesz podczas rejestracji lub gdy składasz zamówienie.
- 37. Informujemy że Od 1 stycznia 2020 r., zgodnie z ustawą z dnia 4 lipca 2019 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 1520), sprzedawca będzie mógł wystawić nabywcy (podatnikowi VAT) fakturę do paragonu tylko jeśli paragon ten będzie zawierał NIP nabywcy.
- 38. Jeśli robisz zakupy prywatne i zawierasz umowę na odległość możesz odstąpić od umowy zawartej na odległość i zwrócić swoje zakupy. Zasady, które opisujemy w tym rozdziale, dotyczą Cię tylko w takim przypadku.
- 39. Możesz zgłosić zwrot – czyli odstąpić od Umowy Sprzedaży – w ciągu 15 dni od kiedy odbierzesz produkt (Ty, lub osoba, którą wskażesz, inna niż przewoźnik). Nie musisz podawać przyczyny.
- 40. Oświadczenie o tym, że odstępujesz od Umowy Sprzedaży, możesz wysłać
- a. przez formularz na stronie www.xxlgastro.pl – tę formę zalecamy;
- b. mailem na adres: [email protected];
- c. pocztą na adres: XXLgastro sp. z o.o., ul. Grzybowksa 78, 00-844 Warszawa – możesz skorzystać ze wzoru, który znajdziesz na naszej stronie: https://www.xxlgastro.pl/pl/service/reklamacje-i-zwroty/
- 41. Nie możesz zwrócić produktu i odstąpić od Umowy Sprzedaży, jeśli:
- a. za Twoją zgodą wykonaliśmy w pełni usługę i poinformowaliśmy Cię przed rozpoczęciem świadczenia, że po tym jak je spełnimy utracisz prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży;
- b. zakupiłeś produkt, który przygotowaliśmy zgodnie z Twoją indywidualną specyfikacją lub na Twoje indywidualne potrzeby – meble ze stali nierdzewnej, produkty montowane na zamówienie oraz personalizowane
- c. dostarczyliśmy Ci produkt w zamkniętym opakowaniu ze względów higienicznych i zdrowotnych, a Ty je otworzysz.
- d. wylicytowałeś produkt w drodze aukcji publicznej;
- 42. Jeśli będziesz korzystać z produktu, który zwracasz – odpowiadasz za zmniejszenie jego wartości. Możesz używać produktu tylko po to, żeby sprawdzić jego cechy i funkcje.
- 43. Produkt, który zwracasz, odeślij do nas jak najszybciej – do 14 dni od kiedy zgłosisz nam zwrot. Kiedy kupujesz produkt w zestawie z innym produktem, możesz zwrócić jedynie cały zestaw.
- 44. Jeśli odstępujesz od Umowy bez podania przyczyny (w terminie 15 dni), ponosisz koszty bezpośredniego odesłania (zwrotu) nam produktu.
- 45. Jeśli przy składaniu zamówienia wybierzesz inny sposób dostarczenia produktów niż najtańszy, zwykły, oferowany w naszym sklepie – zwracamy Ci koszty tylko tego najtańszego sposobu dostarczenia przesyłki.
- 46. Zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz zasadami sprzedaży obowiązującymi w sklepie, produkty produkowane na indywidualne zamówienie Klienta, personalizowane lub customizowane (m.in. marki INOXI, Sudoforni) i nie wyłącznie nie podlegają zwrotowi. Obejmuje to w szczególności towary przygotowane pod specyfikację Klienta, towary produkowane na zamówienie klienta,niestandardowe konfiguracje, a także towary wykonane na specjalne zamówienie.
- 47. W przypadku innych towarów, które mogą podlegać zwrotowi, obowiązują następujące zasady:
- • Koszt dostawy oraz odesłania towaru do Sprzedawcy ponosi Klient – Przedsiębiorca.
- • Sklep nie przyjmuje przesyłek wysyłanych za pobraniem.
- 48. Po dostarczeniu zwracanego towaru przez kuriera, Sprzedawca wystawia bon zakupowy o wartości brutto zamówienia, pomniejszonej o 25% całkowitej wartości brutto zamówienia. Bon może być wykorzystany wyłącznie na zakupy w serwisie prowadzonym przez Sprzedawcę i ma ważność 12 miesięcy od daty wystawienia.
- 49. W przypadku stwierdzenia:
- • śladów użytkowania towaru,
- • jego uszkodzenia,
- • uszkodzenia lub braku oryginalnego opakowania,
- 50. Jeśli kupisz od nas Produkty, masz prawo złożyć reklamację.
- 51. Reklamację Produktu z tytułu rękojmi możesz nam złożyć w dowolnej formie. Zalecamy, żebyś zgłosił ją przez formularz na stronie https://www.xxlgastro.pl/pl/service/reklamacje-i-zwroty/ Dzięki temu będziemy mogli szybciej rozpatrzyć Twoje zgłoszenie.
- 52. Jeśli zgłaszasz reklamację za pomocą formularza na naszej stronie, zaczekaj, aż dostaniesz od nas wiadomość z instrukcją. Kiedy przyjmiemy Twoją reklamację, wyślemy Ci wiadomość e-mail. Podamy w niej Twój numer zgłoszenia (numer RMA) oraz instrukcję, co zrobić dalej.
- 53. Twój numer zgłoszenia (RMA) jest ważny przez 7 dni. Jeśli wyślesz produkt po tym terminie, możemy mieć problem z jego identyfikacją.
- 54. Gdy rozpatrzymy Twoją reklamację, wyślemy Ci dokument z wynikiem ekspertyzy serwisowej.
- 55. Większość Produktów, które oferujemy w naszym sklepie, jest objęta gwarancją producenta, importera lub naszą. Warunki gwarancji znajdziesz w karcie gwarancyjnej produktu. Masz prawo skorzystać z gwarancji na Produkt, nawet jeśli przy zakupie nie otrzymasz karty gwarancyjnej. Postanowienie to nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza Twoich uprawnień, które wynikają z praw konsumenta i przepisów o rękojmi.
- 56. Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej do serwisu należy wysyłać w dobrze zabezpieczonych opakowaniach na adres serwisu, który zostanie wskazany przez Sprzedawcę drogą elektroniczną do Konsumenta.
- 57. Jeśli Klient jest Przedsiębiorcą, strony ograniczają odpowiedzialność z tytułu rękojmi do przypadków braku właściwości, o której istnieniu Sprzedawca zapewnił Przedsiębiorcę na stronie internetowej.
- 58. Jeśli jesteś Przedsiębiorcą, wspólnie ustalamy, że wyłączamy naszą odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne produktu. Przede wszystkim ustalamy z Tobą, że jako Sprzedawca nie będziemy ponosić odpowiedzialności także za wady ukryte Produktu. Ten warunek nie dotyczy zakupów prywatnych (pkt 1 d).
[Podstawa prawna: art. 558 § 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny.] - 59. Jeśli robisz zakupy prywatne, masz prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, możesz w tym celu:
- a. złożyć skargę poprzez unijną platformę ODR (https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=PL) W formularzu podaj nasz adres mejlowy: [email protected]
- b. złożyć wniosek do Inspekcji Handlowej (www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595).
[Podstawa prawna: ustawa z dnia 23 września 2016 roku o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich.]
- 60. Warunkiem przystąpienia do reklamacji powstałej w wyniku dostawy jest sprawdzenie staniu technicznego otrzymanej przesyłki przez Klienta w obecności kuriera. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń Klient powinien niezwłocznie zgłosić ten fakt Sprzedawcy drogą mailową na adres email: [email protected]. Do wiadomości należy dołączyć: zdjęcia uszkodzeń, numer zamówienia lub faktury oraz protokół szkody, który należy sporządzić z kurierem w dniu dostawy (protokół szkody jest podstawą do rozpoczęcia procedury reklamacyjnej). Sprzedawca prześle odpowiedź o dalszej procedurze drogą mailową w przeciągu 24 godzin.
- 61. Kiedy rejestrujesz konto w naszym sklepie lub składasz zamówienie, dobrowolnie podajesz nam swoje dane osobowe. Jeśli nie podasz nam tych danych, nie będziemy mogli przyjąć Twojego zamówienia.
- 62. Zawsze możesz poprosić nas o dostęp do swoich danych osobowych. Możesz je też samodzielnie zmieniać w ustawieniach swojego konta.
- 63. Zasady, zgodnie z którymi przetwarzamy Twoje dane osobowe, opisaliśmy w naszej polityce prywatności. Znajdziesz ją pod adresem: https://www.xxlgastro.pl/pl/service/xxlgastro-polityka-prywatnoci/
[Podstawa prawna: Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).]
- 64. Informacje o wykorzystywanych plikach cookie znajdują się na stronie internetowej.
- 65. Jeśli zmienimy ten Regulamin, udostępnimy go w naszym sklepie co najmniej 7 dni przed tym, od kiedy nowy Regulamin zacznie obowiązywać.
- 66. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmian cen lub nie zrealizowania zamówienia jeśli wysokość ceny została ustalona w wyniku oczywistej omyłki, na co może wskazywać jej znaczna dysproporcja w porównaniu do cen rynkowych.
- 67. Zamówienia, które złożysz przed tym, jak w życie wejdzie nowy Regulamin, zrealizujemy zgodnie z wcześniejszymi zasadami.
- 68. Zmiana Rregulaminu nie narusza praw nabytych użytkowników, którzy korzystają z naszego sklepu.