• Lorem ipsum
  1. 1. W regulaminie używamy pojęć:
    1. a. my – XXLgastro (Sprzedawca). Nasze pełne dane: XXLgastro International Trading Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS 665310, o kapitale zakładowym 483.200 złotych (czterysta osiemdziesiąt trzy tysiące dwieście złotych), NIP 5213769744, REGON 366662737.
    2. b. Ty – Kupujący; każda osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna bez osobowości prawnej, która składa zamówienie w naszym sklepie;
    3. c. nasz sklep – sklep internetowy pod adresem www.xxlgastro.pl
    4. d. Konsument - osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
    5. e. Przedsiębiorca - osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
    6. f. Klient - każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
    7. g. Umowa zawarta na odległość - umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
    8. h. Formularz zamówienia - interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
    9. i. Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.
    10. j. Produkt - dostępna w Sklepie rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
    11. k. Umowa Sprzedaży - umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego.
  2. 2. W Regulaminie opisujemy zasady, na jakich sprzedajemy produkty, treści cyfrowe i usługi.
  3. 3. Regulamin jest częścią umowy sprzedaży produktów w naszym sklepie.
  4. 4. Adres e-mail Sprzedawcy: [email protected]
  5. 5. Numer telefonu Sprzedawcy: (22) 247 85 85
  6. 6. Zanim zrobisz zakupy w naszym sklepie, przeczytaj i zaakceptuj ten Regulamin.
  1. 7. Sprzedajemy produkty, które prezentujemy w naszym sklepie.
  2. 8. Jako Sprzedawca mamy obowiązek dostarczyć Ci rzeczy wolne od wad. Wszystkie produkty w naszym sklepie są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych oraz legalnie wprowadzone na polski rynek. Możemy jednak sprzedawać też produkty, które były krótko używane lub wykorzystywane jako ekspozycja – takie produkty odpowiednio oznaczamy i opisujemy.
    [Podstawa prawna: art. 556 oraz 5561–5563 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.]
  1. 9. W naszym sklepie możesz:
    1. a. robić zakupy,
    2. b. korzystać z indywidualnych rabatów,
    3. c. uczestniczyć w promocjach i konkursach,
    4. d. oceniać produkty i pisać o nich opinie,
    5. e. komentować artykuły na portalu BLOG
    6. f. rejestrować konta na forum pod adresem: www.xxlgastro.pl/pl/account/login/
  2. 10. Aby robić zakupy w naszym sklepie nie musisz się w nim rejestrować.
  3. 11. Jeśli zarejestrujesz konto w naszym sklepie, możesz dodatkowo sprawdzać swoją historię, na przykład informacje o zamówieniach w naszym systemie.
  4. 12. Konto zarejestrować możesz na stronie www.xxlgastro.pl/pl/account/login/. W trakcie rejestracji zaakceptuj nasz Regulamin. Po zarejestrowaniu prześlemy Ci mejlem odnośnik do aktywacji konta.
  5. 13. Zawsze możesz usunąć swoje konto w naszym sklepie.
  6. 14. Kiedy korzystasz z naszego sklepu lub piszesz opinie o produktach sprzedawanych w naszym sklepie, nie możesz zamieszczać treści niezgodnych z prawem, w szczególności:
    1. a. używać wulgaryzmów,
    2. b. nawoływać do przemocy lub nienawiści,
    3. c. propagować rasizmu,
    4. d. uwłaczać czyjejś godności,
    5. e. głosić poglądów sprzecznych z ogólnie przyjętymi normami społecznymi,
    6. f. podawać informacji, które noszą znamiona przestępstwa, stanowią czyn nieuczciwej konkurencji, naruszają prawa autorskie lub prawa przemysłowe,
    7. g. promować produktów i usług naszej konkurencji.
  7. 15. Jeśli nie stosujesz się do tej zasady, możemy usunąć lub zmodyfikować taką opinię. Strona naszego sklepu działa prawidłowo, jeśli:
    1. a. używasz przeglądarki Chrome, Firefox, Microsoft Edge, Safari lub Opera w najnowszej wersji,
    2. b. masz włączoną w przeglądarce obsługę języka Javascript,
    3. c. masz włączoną w przeglądarce obsługę ciasteczek i danych stron.
  8. 16. Reklamacje związane z Twoim kontem w naszym sklepie możesz wysłać na adres: [email protected] Reklamację rozpatrzymy w ciągu 14 dni od dnia otrzymania zgłoszenia.
  1. 17. Produkty sprzedajemy przez nasz sklep, mejlowo oraz przez telefon.
  2. 18. Zamówienia w naszym sklepie możesz składać poprzez stronę internetową www.xxlgastro.pl Możesz to robić na dwa sposoby:
    1. a. przez swoje konto,
    2. b. bez zakładania konta – jeśli każdorazowo zaakceptujesz Regulamin.
  3. 19. Żeby zrobić zakupy w naszym sklepie:
    1. a. przeczytaj informacje o produkcje,
    2. b. dodaj do koszyka produkty – jeśli są dostępne,
    3. c. wybierz sposób dostawy,
    4. d. wybierz sposób płatności,
    5. e. wprowadź dane odbiorcy,
    6. f. sprawdź podsumowanie swojego zamówienia,
    7. g. złóż zamówienie przy użyciu przycisku „Kupuję i płacę”.
  4. 20. Potwierdzenie zawarcia Umowy prześlemy na mejla, którego podałeś w zamówieniu.
  5. 21. Twoje zamówienie jest ważne przez 7 dni. Jeżeli w tym czasie nie odbierzesz produktu, nie zapłacisz za niego lub nie będziemy mogli się z Tobą skontaktować – anulujemy je.
  1. 22. Dostawa Produktu odbywa się na terenie Unii Europejskiej.
  2. 23. Produkty dostarczamy w sposób, który wskażesz:
    1. a. kurierem,
    2. b. do paczkomatów,
  3. 24. Koszt dostawy sprawdzisz na https://www.xxlgastro.pl/pl/service/dostawa-i-koszt/
  4. 25. Jeśli kupujesz produkty w przedsprzedaży, przybliżony czas dostawy podamy w opisie danego produktu w naszym sklepie. W przypadku:
    1. a. zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin,
    2. b. zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, Klient ma możliwość żądania poprzez zaznaczenie odpowiedniej opcji dostarczenia Produktów częściami (za dodatkową opłatą) lub też dostarczenia wszystkich Produktów po skompletowaniu całego zamówienia.
  5. 26. Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:
    1. a. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą; od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy, jeżeli uznanie nastąpiło przed godziną 12:00 dnia roboczego lub kolejnego dnia roboczego po dniu uznania rachunku bankowego Sprzedawcy, jeżeli uznanie nastąpiło po godzinie 12:00 dnia roboczego lub w weekend.
    2. b. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności za pobraniem – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży, jeżeli Umowa Sprzedaży została zawarta przed godziną 12:00 dnia roboczego lub od kolejnego dnia roboczego po dniu zawarcia Umowy Sprzedaży, jeżeli Umowa Sprzedaży została zawarta po godzinie 12:00 dnia roboczego lub w weekend.
    3. c. W przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego Produktu; od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy, jeżeli uznanie nastąpiło przed godziną 12:00 dnia roboczego lub kolejnego dnia roboczego po dniu uznania rachunku bankowego Sprzedawcy, jeżeli uznanie nastąpiło po godzinie 12:00 dnia roboczego lub w weekend.
  6. 27. Kiedy odbierasz przesyłkę, potwierdzasz jej odbiór – swoim podpisem lub przez system paczkomatu. Jeśli robisz zakupy prywatne, od tego momentu jesteś właścicielem produktu i odpowiadasz za jego uszkodzenie lub utratę.
  7. 28. Jeśli zauważysz, że przesyłka lub jej zawartość jest uszkodzona lub niekompletna – nawet, jeśli opakowanie nie jest naruszone – zgłoś niezwłocznie reklamację przewoźnikowi – ułatwi to procedurę reklamacyjną.
    • • pokaż uszkodzenia pod kamerą monitoringu paczkomatu;
    • • umieść uszkodzoną, nieotwartą przesyłkę w tej samej skrytce paczkomatu, w której
    • • zgłoś reklamację właścicielowi danego paczkomatu – zgodnie z komunikatami na ekranie paczkomatu – lub nam, przez formularz na stronie https://www.xxlgastro.pl/pl/service/;
    1. a. Przy dostawie kurierem: W przypadku stwierdzenia uszkodzeń Klient powinien niezwłocznie zgłosić ten fakt Sprzedawcy drogą mailową na adres email: [email protected]. Do wiadomości należy dołączyć: zdjęcia uszkodzeń, numer zamówienia lub faktury oraz protokół szkody, który należy sporządzić z kurierem w dniu dostawy (protokół szkody jest podstawą do rozpoczęcia procedury reklamacyjnej). Sprzedawca prześle odpowiedź o dalszej procedurze drogą mailową w przeciągu 24 godzin.
    2. b. Przy dostawie paczkomatem:
  8. 29. Jeśli kupujesz kilka produktów, możemy podzielić je na mniejsze przesyłki. W takim wypadku koszt dostawy, który podaliśmy Ci w podsumowaniu zamówienia, nie zmieni się.
  9. 30. Jeśli nie będziemy mogli zrealizować Twojego zamówienia, możemy zamiast tego zaproponować Ci inne produkty o takiej samej jakości, przeznaczeniu i cenie (świadczenie zastępcze). Możesz wybrać, czy przyjmujesz te produkty, lub możesz odstąpić od Umowy Sprzedaży i odesłać produkty na nasz koszt. Poinformujemy Cię o tym również pisemnie.
    [Podstawa prawna: art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta]
    1. 31. Ceny wszystkich Produktów w naszym sklepie podajemy w złotych polskich. Podajemy ceny brutto, czyli takie, które zawierają podatek VAT. Podawana jest również cena netto (bez podatku VAT). Cena produktu nie zawiera kosztu przesyłki.
    2. 32. Za Produkt, który kupujesz, możesz zapłacić na kilka sposobów – zależnie od sposobu dostawy, jaki wybierzesz.
      Jeśli zamówienie dostarczymy Ci:
      • • przelewem (przedpłata),
      • • elektronicznie przez dotpay (przedpłata),
      • • w ratach (przedpłata),
      • • w formie leasingu (przedpłata),
      • • gotówką (przy odbiorze),
      • • przelewem (przedpłata),
      • • elektronicznie przez dotpay (przedpłata),
      • • kartą płatniczą (przy odbiorze),
      1. a. kurierem – możesz zapłacić:
      2. b. do paczkomatu – możesz zapłacić:
    3. 33. Pobieramy opłatę za realizację transakcji, jeśli wybierzesz płatność:
      1. a. elektroniczną przez dotpay,
      2. b. kartą płatniczą w paczkomacie.

Opłatę liczymy od łącznej wartości brutto produktów i kosztów wysyłki. Dokładną wysokość opłaty przedstawimy Ci w podsumowaniu zamówienia, zanim jeszcze je złożysz.

Opłatę za transakcję kartą w paczkomacie pobieramy niezależnie od opłaty za dostawę przesyłki do paczkomatu.

  1. 34. Faktury wystawiamy i przesyłamy w formie elektronicznej.
  2. 35. Każdą fakturę elektroniczną dostarczymy na adres e-mail, który podajesz podczas rejestracji lub składania zamówienia. Jeśli zmieniasz adres e-mail – powiadom nas o tym pisemnie lub mejlowo. Jeśli tego nie zrobisz, wiadomości, które wyślemy na Twój dotychczasowy adres e-mail będziemy traktować jako prawidłowo doręczone.
  3. 36. Nie odpowiadamy za błędne dane na fakturze, jeśli takie dane wskażesz podczas rejestracji lub gdy składasz zamówienie.
  4. 37. Informujemy że Od 1 stycznia 2020 r., zgodnie z ustawą z dnia 4 lipca 2019 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 1520), sprzedawca będzie mógł wystawić nabywcy (podatnikowi VAT) fakturę do paragonu tylko jeśli paragon ten będzie zawierał NIP nabywcy.
  1. 38. Jeśli robisz zakupy prywatne i zawierasz umowę na odległość możesz odstąpić od umowy zawartej na odległość i zwrócić swoje zakupy. Zasady, które opisujemy w tym rozdziale, dotyczą Cię tylko w takim przypadku.
  2. 39. Możesz zgłosić zwrot – czyli odstąpić od Umowy Sprzedaży – w ciągu 15 dni od kiedy odbierzesz produkt (Ty, lub osoba, którą wskażesz, inna niż przewoźnik). Nie musisz podawać przyczyny.
  3. 40. Oświadczenie o tym, że odstępujesz od Umowy Sprzedaży, możesz wysłać
    1. a. przez formularz na stronie www.xxlgastro.pl – tę formę zalecamy;
    2. b. mailem na adres: [email protected];
    3. c. pocztą na adres: XXLgastro sp. z o.o., ul. Grzybowksa 78, 00-844 Warszawa – możesz skorzystać ze wzoru, który znajdziesz na naszej stronie: https://www.xxlgastro.pl/pl/service/reklamacje-i-zwroty/
  4. 41. Nie możesz zwrócić produktu i odstąpić od Umowy Sprzedaży, jeśli:
    1. a. za Twoją zgodą wykonaliśmy w pełni usługę i poinformowaliśmy Cię przed rozpoczęciem świadczenia, że po tym jak je spełnimy utracisz prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży;
    2. b. zakupiłeś produkt, który przygotowaliśmy zgodnie z Twoją indywidualną specyfikacją lub na Twoje indywidualne potrzeby – meble ze stali nierdzewnej, produkty montowane na zamówienie oraz personalizowane
    3. c. dostarczyliśmy Ci produkt w zamkniętym opakowaniu ze względów higienicznych i zdrowotnych, a Ty je otworzysz.
    4. d. wylicytowałeś produkt w drodze aukcji publicznej;
  5. 42. Jeśli będziesz korzystać z produktu, który zwracasz – odpowiadasz za zmniejszenie jego wartości. Możesz używać produktu tylko po to, żeby sprawdzić jego cechy i funkcje.
  6. 43. Produkt, który zwracasz, odeślij do nas jak najszybciej – do 14 dni od kiedy zgłosisz nam zwrot. Kiedy kupujesz produkt w zestawie z innym produktem, możesz zwrócić jedynie cały zestaw.
  7. 44. Jeśli odstępujesz od Umowy bez podania przyczyny (w terminie 15 dni), ponosisz koszty bezpośredniego odesłania (zwrotu) nam produktu.
  8. 45. Jeśli przy składaniu zamówienia wybierzesz inny sposób dostarczenia produktów niż najtańszy, zwykły, oferowany w naszym sklepie – zwracamy Ci koszty tylko tego najtańszego sposobu dostarczenia przesyłki.
  1. 46. Zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz zasadami sprzedaży obowiązującymi w sklepie, produkty produkowane na indywidualne zamówienie Klienta, personalizowane lub customizowane (m.in. marki INOXI, Sudoforni) i nie wyłącznie nie podlegają zwrotowi. Obejmuje to w szczególności towary przygotowane pod specyfikację Klienta, towary produkowane na zamówienie klienta,niestandardowe konfiguracje, a także towary wykonane na specjalne zamówienie.
  2. 47. W przypadku innych towarów, które mogą podlegać zwrotowi, obowiązują następujące zasady:
  • Koszt dostawy oraz odesłania towaru do Sprzedawcy ponosi Klient – Przedsiębiorca.
  • Sklep nie przyjmuje przesyłek wysyłanych za pobraniem.
  1. 48. Po dostarczeniu zwracanego towaru przez kuriera, Sprzedawca wystawia bon zakupowy o wartości brutto zamówienia, pomniejszonej o 25% całkowitej wartości brutto zamówienia. Bon może być wykorzystany wyłącznie na zakupy w serwisie prowadzonym przez Sprzedawcę i ma ważność 12 miesięcy od daty wystawienia.
  2. 49. W przypadku stwierdzenia:
  • śladów użytkowania towaru,
  • jego uszkodzenia,
  • uszkodzenia lub braku oryginalnego opakowania,
    1. 50. Jeśli kupisz od nas Produkty, masz prawo złożyć reklamację.
    2. 51. Reklamację Produktu z tytułu rękojmi możesz nam złożyć w dowolnej formie. Zalecamy, żebyś zgłosił ją przez formularz na stronie https://www.xxlgastro.pl/pl/service/reklamacje-i-zwroty/ Dzięki temu będziemy mogli szybciej rozpatrzyć Twoje zgłoszenie.
    3. 52. Jeśli zgłaszasz reklamację za pomocą formularza na naszej stronie, zaczekaj, aż dostaniesz od nas wiadomość z instrukcją. Kiedy przyjmiemy Twoją reklamację, wyślemy Ci wiadomość e-mail. Podamy w niej Twój numer zgłoszenia (numer RMA) oraz instrukcję, co zrobić dalej.
    4. 53. Twój numer zgłoszenia (RMA) jest ważny przez 7 dni. Jeśli wyślesz produkt po tym terminie, możemy mieć problem z jego identyfikacją.
    5. 54. Gdy rozpatrzymy Twoją reklamację, wyślemy Ci dokument z wynikiem ekspertyzy serwisowej.
    6. 55. Większość Produktów, które oferujemy w naszym sklepie, jest objęta gwarancją producenta, importera lub naszą. Warunki gwarancji znajdziesz w karcie gwarancyjnej produktu. Masz prawo skorzystać z gwarancji na Produkt, nawet jeśli przy zakupie nie otrzymasz karty gwarancyjnej. Postanowienie to nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza Twoich uprawnień, które wynikają z praw konsumenta i przepisów o rękojmi.
    7. 56. Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej do serwisu należy wysyłać w dobrze zabezpieczonych opakowaniach na adres serwisu, który zostanie wskazany przez Sprzedawcę drogą elektroniczną do Konsumenta.
    8. 57. Jeśli Klient jest Przedsiębiorcą, strony ograniczają odpowiedzialność z tytułu rękojmi do przypadków braku właściwości, o której istnieniu Sprzedawca zapewnił Przedsiębiorcę na stronie internetowej.
    9. 58. Jeśli jesteś Przedsiębiorcą, wspólnie ustalamy, że wyłączamy naszą odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne produktu. Przede wszystkim ustalamy z Tobą, że jako Sprzedawca nie będziemy ponosić odpowiedzialności także za wady ukryte Produktu. Ten warunek nie dotyczy zakupów prywatnych (pkt 1 d).
      [Podstawa prawna: art. 558 § 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny.]
    10. 59. Jeśli robisz zakupy prywatne, masz prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, możesz w tym celu:
      1. a. złożyć skargę poprzez unijną platformę ODR (https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=PL) W formularzu podaj nasz adres mejlowy: [email protected]
      2. b. złożyć wniosek do Inspekcji Handlowej (www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595).

[Podstawa prawna: ustawa z dnia 23 września 2016 roku o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich.]

  1. 60. Warunkiem przystąpienia do reklamacji powstałej w wyniku dostawy jest sprawdzenie staniu technicznego otrzymanej przesyłki przez Klienta w obecności kuriera. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń Klient powinien niezwłocznie zgłosić ten fakt Sprzedawcy drogą mailową na adres email: [email protected]. Do wiadomości należy dołączyć: zdjęcia uszkodzeń, numer zamówienia lub faktury oraz protokół szkody, który należy sporządzić z kurierem w dniu dostawy (protokół szkody jest podstawą do rozpoczęcia procedury reklamacyjnej). Sprzedawca prześle odpowiedź o dalszej procedurze drogą mailową w przeciągu 24 godzin.
    1. 61. Kiedy rejestrujesz konto w naszym sklepie lub składasz zamówienie, dobrowolnie podajesz nam swoje dane osobowe. Jeśli nie podasz nam tych danych, nie będziemy mogli przyjąć Twojego zamówienia.
    2. 62. Zawsze możesz poprosić nas o dostęp do swoich danych osobowych. Możesz je też samodzielnie zmieniać w ustawieniach swojego konta.
    3. 63. Zasady, zgodnie z którymi przetwarzamy Twoje dane osobowe, opisaliśmy w naszej polityce prywatności. Znajdziesz ją pod adresem: https://www.xxlgastro.pl/pl/service/xxlgastro-polityka-prywatnoci/

[Podstawa prawna: Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).]

  1. 64. Informacje o wykorzystywanych plikach cookie znajdują się na stronie internetowej.
  1. 65. Jeśli zmienimy ten Regulamin, udostępnimy go w naszym sklepie co najmniej 7 dni przed tym, od kiedy nowy Regulamin zacznie obowiązywać.
  2. 66. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmian cen lub nie zrealizowania zamówienia jeśli wysokość ceny została ustalona w wyniku oczywistej omyłki, na co może wskazywać jej znaczna dysproporcja w porównaniu do cen rynkowych.
  3. 67. Zamówienia, które złożysz przed tym, jak w życie wejdzie nowy Regulamin, zrealizujemy zgodnie z wcześniejszymi zasadami.
  4. 68. Zmiana Rregulaminu nie narusza praw nabytych użytkowników, którzy korzystają z naszego sklepu.